A digitális kor folyamatosan újabb lehetőségeket és kihívásokat tartogat az üzleti világ szereplőinek. A vállalatoknak fontos az olyan eszközök kihasználása, melyek segítségével hatékonyabban érhetik el célközönségüket és növelhetik piaci versenyképességüket. Ebben a cikkben az egyik legsikeresebb eszköz, a podcast lehetőségeit vesszük sorra a B2B piacon, érintve az értékesítés, kapcsolatépítés és személyes branding folyamatait. Tarts velünk!
Kezdd a stratégiával
Tartsd kézben és tedd jövedelmezővé a podcast készítésed folyamatait úgy, hogy beintegrálod azt céged marketingstratégiájába! Íme a lépések:
- Mérd fel a célcsoportod
- Gyárts érdekes és releváns tartalmat, majd ütemezz
- Hirdesd meg az elkészült adásokat!
- Mérd a teljesítményt havi szinten, különféle analitikai eszközökkel
Végül pedig a legfontosabb: kösd össze podcast csatornád a többi marketing eszközzel!
Vagyis készíts változatos marketing anyagot több csatornán is: podcast adásod videós verzióját töltsd fel Youtube csatornádra, készíts profi fotós anyagokat social media oldalaidra, írj blogcikket az adás témájáról, vagy adott esetben oszd meg vendéged hozzád kapcsolódó bejegyzését. Ezzel a szakmai hitelesség erősítése mellett kiterjedtebb célcsoportot is elérhetsz.
Céges értékesítés a maximumon
Az értékesítés komplex folyamat, melyben nem elhanyagolható az értékesítő személyes szakértelme, az ügyféligények megértése és a szakmai kapcsolatrendszer sem. A podcastekkel a potenciális ügyfelek egy újfajta elérése jelent meg, számos pozitív hatással kiegészítve.
Az előző pontban említett érdekes és izgalmas tartalommarketing segíthet a még kedvezőbb pozícionálásra szakterületeden, egy gördülékeny és hiteles kommunikáció megvalósításával.
A meghívott vendégek személyében olyan ügyfelekre, vagy üzleti partnerekre lelhetsz, akiket egyébként nehéz lenne elérni. Óriási előny, ha a személyes kommunikáció során kölcsönösen kialakul egy szakmai bizalom a podcast házigazdája és a vendég között, így a későbbi ajánlások sem maradhatnak el az iparágban.
A személyes márkaépítés kiváló formája
A podcast készítés, azon belül is a podcast házigazda / vendég szerepköre lehetőséget biztosít egy-egy szakmai téma mélyebb kifejtésére, a személyes tapasztalatok és gondolatok megvillantására és egyedi stílusod megmutatására is. Ezáltal potenciális partnereid és ügyfeleid is megbizonyosodhatnak hozzáértésedről és szakértelmedről.
A grafikai anyagokon való szerepléssel és esetleges saját szakmai termékeid említésével dupla hatékonyságot érhetsz el!
Összegezve
Cikkünk végére kijelenthető, a podcast gyártást nem lehet figyelmen kívül hagyni a B2B piacon sem: az értékesítési kapcsolatépítés, a szakmai hitelesség és a tartalom alapú értékesítés egy fontos eszközévé vált. Ha Te is szeretnél belevágni a podcast gyártás kalandjaiba, ne habozz: keress bennünket bizalommal!